tisdag 28 april 2009

Hårdtränat i dagarna 3

Phu,vad mkt det har vart sista dagarna.Stallet,jobb,jobb,trött,tröttare,stallet,jobbat..........Jag har i alla fall jobbat Sudden i paddocken både lördag och söndag.Tränade på förvänd galopp och mkt lösgörande båda dgr.Lördagen var det ju somvarmast när jag red så vi blev gott svettiga båda 2 efter passet.Fick han att lossna skapligt bra i alla gångarter men jag hade önskat lite mer lösgjordhet på han,men å andra sidan så kan jag ju heller inte kräva för mkt med tanke på att vi inte har jobbat med det på ett tag.Började att träna förvänd galopp i vä.galopp och det klarade han väldigt bra,mkt fin och rund galopp fick han till.Dessvärre så var det ju den lätta galoppen så när det var dags för hö. så började krafterna att tryta på han så där gick det inte lika galant,men han gjorde så gott han kunde och jag var ändå nöjd med han.Söndagen gjorde vi samma saker och när jag startade traven så blev det en riktig WOOW-känsla....vilket tryck han hade i steget,tjoohoo(lycklig som satan blev jag),perfekt steg och shwung hade han och nästan svävande i luften,hade det vart poängbedömt så hade det garanterat vart en 10!!Började den förvända galoppen i hö denna dag och då orkade han att jobba igenom sej hela tiden,och vä galopp var bättre än dagen innan så jag var helnöjd med passet!Måndagen ägnades åt konditionsträning med mkt galopp som fick avslutas med en rejäl avskrittning.Har ju tränat såpass mkt på skritten nu så där märks resultatet av att jag får hoppa av han nu då han nästan "spatserar" i spansk skritt och jag har en MKT öm bakdel!!Så jag fick mej en avskrittning också!Idag blev det en skogsrur med backar bara,för imorgon så ska vi hoppträna för Fredrik igen så då vill jag inte ta ut maximalt av han idag.Ha det/Jessica

3 kommentarer:

Cissi sa...

Vad härligt när det känns så där bra! :-)

Anna sa...

Ibland går det verkligen i ett...Kul att han känns så fin. Måste komma och titta när ni hopptränar nån gång, men idag hann jag inte.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Han kan verkligen få mej att sväva på moln ibland!!Ja du får komma och titta när du har tid,Anna!!