måndag 6 april 2009

Mimmi träning

Vet inte riktigt var jag ska börja ngnstans....Mimmi var på "hugget" idag i alla fall,lilla Moa som rider före mej fick rida för allt hon var värd så hon var helt slut...och då visste jag vad jag hade att vänta mej redan där!Idag tränade vi på att få Sudden att jobba med sitt hö. bakben(fick inte komma undan 1 sekund) vilket inte var så lätt vare sej för mej el. han!Red bl.a mkt med att ställa han korrekt(jag överställer en aning)i hörnpasseringarna och även att ha han hö.ställd i vä. varv och tvärtom i hö.varv vilket inte passade min kropp......kortslutning i huvet totalt!!!När jag väl fick kläm på dom bitarna så va det ju ngt annat som jag tappade koncentrationen på i stället vilket gjorde mej vansinnig på mej själv!Att så enkla saker kan va så förbaskat svårt att utföra??!! I hö. galoppen så sköt han mej åt sidan åt vä.,varpå han fick en anledning att bryta av el byta galopp....hhmm.Nåväl träningen gick inte dåligt för nu har vi höjt ribban en nivå och med den var vi klara för lite mer samling och det var tydligen därför jag upplevde träningen såååå jobbig idag,men i slutet när kroppen kom på plats(min)gick han fruktansvärt bra!!!Sudden e ju som bekant inte så lätt att rida så allt jag får göra är hårfina hjälper så att han inte blir störd för då blir han sur som ättika och gör ingenting som jag ber om....Lätt med en "klumpeduns" som har koordinations-svårigheter..........analyserar fortfarande min ritt och därför låter jag nog en aning pessimistisk!!Mimmi tyckte att vi har utvecklats tillräckligt nu för att börja ställa större krav på oss,så nu var det tydligen slut med "fis-ridandet" och jag skulle jobba vidare från det vi tränade på idag.När vi var färdiga så så jag att vi hade tränat i 45min istället för våra 30min så det va inte så konstigt att både jag och Sudden var helt slut och mkt svettiga.Nu ska jag analysera vidare och ta det till mej till nästa dressyr pass!!Hej hopp

3 kommentarer:

Irene sa...

Konstigt att man aldrig blir färdiglärd...
Säkert känns det bättre nästa gång!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Och svårare verkar det bli!!Allt ser ju så enkelt ut när proffsen gör det....

Jennie sa...

Det är ju det som är så fantastiskt med dressyr... Svårigheten ligger ju i att just få allt att se så enkelt ut!!! Kämpa på, för visst är dressyr underbart!!! =)