söndag 5 april 2009

Invasion av militärer


Idag var det militärer högt och lågt och överallt t.om i hagarna,och för att inte tala om hur mkt dom sköt!!!Hästarna var allmänt uppstressade och mkt misstänkta åt allt som rörde sej....så jag tog det säkra före det osäkra och tömkörde idag.Kan ju säga att han var NGT på tårna.Han skötte sej ganska så bra,men var en aning spänd under passet,gick hyffsat i vä.varv men hö. var det svansen på ryggen och rodeo till en början med sparkande framben....Efter en liten stund blev han en aning mer avslappnad men jag var inte helt nöjd fastän han gjorde det jag bad han om !Men jag kan heller inte klandra honom för på ena sidan om paddocken sprang polarna helt uppjagade och på andra sidan rörde det sej i skogen(militären)och till råga på allt så blåste det rätt kraftigt så han hade nog svårt att lokalisera ljuden.Blev i alla fall ett pass på 25min som var bättre än inget,kan tillägga att så många andra alternativ fanns inte heller....När vi var färdiga och gick mot stallet så kom det ju givetvis militär både framför och bakom oss och i det läget kändes han som 2m hög och hingst!!!Då pratade jag ändå med dom för att han skulle veta att det var vanliga människor men det hjälpte ju inte mkt! Mitt upp i allt började han att "väsa" som en drake och gå på bakbenen så då blev det ett gäng rädda gubbar också,som man ska försöka att lugna med att säga;nädå han e inte farlig han e bara rädd=)kändes som om jag inte blev riktigt trodd där....*Imorgon blir det Mimmi träning igen,får väl hoppas på att han har haft en lugnare dag i hagen då.Jessica

5 kommentarer:

Cissi sa...

Förutom att du tömkörde hade ni ju verkligen avancerad miljötraning :-)

Irene sa...

Vilken fasa, totalt omöjligt att få ngt gjort. Vi har ibland orienterare som springer förbi, det räcker för att det ska bli kalabalik!!

BM sa...

En annan e ju uppväxt med detta vettu,hahaha...:) :0

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Sudden e ju också mer el mindre uppvuxen i denna miljön,men det hjälpte inte dessvärre.Orienterare är nog snäppet värre för har dom tävlingar så visar dom inte ngn som helst hänsyn,det gör i alla fall militären...

Anna sa...

På Bulid kan man allt snacka om miljöträning. Hoppas det går bra för Mimmi idag!