fredag 3 april 2009

Nya skor

Igår blev det en VÄLDIGT lugn och kort tur!!Ajajaj va jag hade ont efter att ha lagt upp stigbyglarna framför sadeln på träningen(blåmärken),ja,gott om träningsvärk hade jag med för den delen.....Idag skodde jag honom på framhovarna så får bak tas ngn dag i helgen el början av nästa vecka,så därför hann jag inte att rida för jag hade ju lovat mamma att sköta motions-delen på Tequila idag när hon passade Tilda och Tequila bör inte stå ngn dag för då blir hon helt "tossig"!Verkade även henne under tiden som paddocken var upptagen för att rida ut gick inte pga skjutningar och Tequila verkar bli mkt stressad av alla skjutningar.Longerade henne en stund och tränade på övergångar som hon skötte riktigt bra.Hon e allt ganska trevlig ändå,finns ngt speciellt i blicken på henne och i hennes sätt att vara som jag gillar,vill verkligen vara tilllags hela tiden och sen så e hon ju en dröm att rykta,till skillnad mot Sudden som avskyr det!Morgondagen får utvisa var jag ska rida för det har jag inte riktigt bestämt än...Ha det så länge

4 kommentarer:

Cissi sa...

åhh, du skor själv? Gud så praktiskt! Det är ett elände att man inte ens kan fixa en tappsko själv :-( Skor du bara egna hästar eller åker du och skor andras oxå?
(he, he :-) jag lider just nu av tappsko i kombination med hovis som är på semester)

Irene sa...

Duktigt av dig att kunna verka o sko!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Praktiskt men jobbigt!!Skor min och mammas hästar,ibland slår jag på om ngn tappat en sko i stallet.Är ju bara upplärd av pappa som en gång var hovslagare.Hur länge e hovis på sem då?

Cissi sa...

Hovis börjar jobba på måndag så jag hoppas han kan komma omgående. Har försökt i flera dagar att nå "reservhovisen" men han tycks ha gått under jorden...
Nä, man borde nog kanske investera i en tappskokurs, fast risken är kanske att man får en massa andra hästars tappskor på halsen då :-)