tisdag 7 april 2009

Solsken idag med


Idag så drog jag med mej mamma och Tequila ut på en lagom jobbig tur för dom och för oss en lättare.Dom är inte riktigt i samma kondition så man får tänka på vart man rider och hur planen för oss är!Sudden hade nog lite träningsvärk idag för han kändes en aning stel och det tog en stund innan han släppte efter.Som vanligt så var det diken med till mammas stora fasa,men jag fick henne att sitta kvar idag i alla fall och inte blev det ngt hopp heller(tur det,annars hade hon aldrig mer trott på mej).Skulle va ambitiös och stor-rykta Sudden idag innan ridturen men jag vill ju inte påstå att han njöt direkt,snarare att han ville ta kål på mej med att stampa allt han kunde i backen så gnistorna flög men skam den som ger sej!!Tilda var på dagis en sväng så jag hade tiden att dona med han...Sen bar det av att hämta henne och köra henne till Maria och hennes familj där hon ska sova inatt,så då fick jag tid över till stackars Sture som i stort sett har vart "burhund" idag(stackarn)så då tog vi en långpromenad i skogen och för säkerhets skull en påse med en massa korv så att han inte skulle dra iväg att locka med.Han var så duktig på inkallningen idag trots att han bara tog emot korven för att spotta ut den efter 5m(knepig hund)men han kom i alla fall och jag va riktigt nöjd och stolt över den lilla "divan".Promenaden varade 1tim genom snårig skog,hittade ju givetvis inte så bra som jag fick för mej men vi kom dit vi skulle och vilse tror jag inte att man kan gå där men man vet ju aldrig....Sen fick jag ett ryck i trädgården också så nu e det fint här vill jag lova,men ack så trött jag blev...Nu ska jag bara slappa tills imorrn/Jessica

4 kommentarer:

BM sa...

Promenera mera,haha..Hanno gillar bara leversnittar. Köpte en stor påse på maxi med sånna torkade. Bra att ha i fickorna. inte söligt...Bra att du inte skrämmer ihjäl mor din..haha...:)

Irene sa...

Hm, stora breda diken gillar inte jag heller. Förstår din mor...

BM sa...

GLAD PÅSK!! :)

Unknown sa...

Tack för att Irene o B-M håller med mej om diken,Kram o GLAD PÅSK