onsdag 1 april 2009

Vilket väder,vilken häst och vilken träning!!!

En sån underbar vår-dag det har vart idag!!!Man blir ju alldeles sprallig i kroppen!Hoppträning för Fredrik idag,en sån träning.....Han hade satt upp en studs-serie,precis vad jag har velat träna på ett tag.3 studs ett galoppsprång till en oxer,wow vad Sudden hoppade superbra ikväll!!!Hoppade även 2 räcken med 2 galoppsprång på volt och en oxer med 1 hjälphinder framför på ena långsidan.Alla övningar var mkt genomtänkta och nyttiga för att stärka och gymnastisera hästarna.Fredrik är ju mkt noga med framridningen och det var han även idag,trodde väl aldrig att jag skulle orka att hoppa efter den framridningen.....rida lätt utan stigbyglar och fältsits(i galopp) utan stigbyglar-phu vilket pass!!!!Lär väl inte kunna gå imogon men det var det värt!!!Fredrik har en förmåga att få allt att bli så enkelt och bra när man rider för han,jag rider MKT bättre för han och Sudden får en teknik som man inte visste fanns hos honom och varje gång blir det bara WOOW-känsla för att allt är så fantastiskt!Finns egentligen inte ord för hur lyrisk jag blir efter dom träningarna som är så otroligt bra och roliga.Önskar såå att jag kan få en fast plats för han,men tillsvidare får vi vara reserver.Sudden var nog rätt så mör,men han var riktigt nöjd märkte jag på han,så imorgon ska min "lille" prins få en lugn tur ut i naturen för det är han värd efter sina prestationer dom senaste dagarna!Ha det gott i vårvärmen/Jessica

6 kommentarer:

Irene sa...

Låter väldigt proffsigt o KUL!!!!!!!!
Det var väldigt länge sedan jag tränade hoppning. Då för Kalle med Karimba.

BM sa...

Fantastiskt Jessica! Nu går det bara framåt. Jag är så jädra glad för din skull..:)

Hoppas du får en fast tid! :)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ni skulle ha sett träningen för det var så bra och mkt beröm fick vi också!BM,du har ju sett Fredrik så du anar nog hur det såg ut...

Mamma Magnusson sa...

Skulle va kul att få se er hoppa snart igen. Va ett tag sen men han va ju duktig redan då. O du oxå !!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Det e bara att åka och kolla på onsdagar kl.20.30 för Anneli!Duktig har han alltid varit,men nu börjar det bli "mer" språng än vad der har vart.

Anna sa...

Kul att det gick så bra. Är härligt när allt bara stämmer, man blir så lycklig. Håller också tummarna för en fast tid åt dig :)