lördag 11 april 2009

Mkt bättre idag

Idag var jag och tog hand om Ella och Sudden innan jag skulle börja jobba kl.07.00.Bbbrr va kallt det va-1 grad visade temperaturen så Sudden fick allt ha på sej sitt fleecetäcke under regntäcket tills mamma kan ta av han det och byta mot ett bomullstäcke,bäst hade det ju vart om han kunde va helt utan men då han mer än gärna rullar sej i leran/sjön så får han allt vänta ett litet tag till med att va utan pga av att jag har astma som gärna kryper fram i damm-molnet som blir av ryktandet!Mamma hade köpt ett nytt liniment som skulle va så väldigt bra så det var det jag provade på han igår på det svullna benet!Blev alldeles paff när jag såg benet imorse,inte en svullnad kvar,helt torr och ren i benet(senan),snacka om dunderliniment men han får ändå vila tills på mån el tis så att det är helt ok.För säkerhets skull så masserade jag in idag också.Pigg och glad va han i allafall när jag skulle ta ut han i hagen,för han riktigt dansade ner till hagen och huvudet skakade åt alla håll och kanter ungefär som han sa att släpp mej nuuu snälla,snälla matte,men han är inte svår att hålla för han vet att man måste sköta sej annars blir matte väldigt arg och det vill han inte....bättre att "skrämma slag" på Gunilla och mamma istället!!Nu är min rast slut(jobbar ju)så nu får jag återgå till arbetet igen,kram på er/Jessica

6 kommentarer:

Irene sa...

Skönt att höra att det var bra!

Unknown sa...

Ja de blir väl bus när ja släpper ut i morgon kan ja tro.Kram Ma

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Det kan du nog lita på.....blev lättad när svullnaden var borta!

Mamma Magnusson sa...

Gott när det går över så fort. Nu kan ni jobba vidare.

BM sa...

Vad var det för liniment? Bra att det funka. Nu får han inte balla ur. Nu e de tävling och snart träning för peter mm...:)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tror det hette cool on track!