fredag 24 april 2009

Vilken härlig dag det har varit!!


Idag hade vi spekulanter på Kasper så det blev inte en sån lång tur idag heller,men å andra sidan kom jag och Anneli överens om att ta det lugnt i 2 dgr så att han kunde få återhämta sej efter hoppträningen.Han hoppade så kolosalt bra i onsdags så han hade lite träningsvärk igår kände jag.Idag bllev det blandad ridning i.o.m att spekulanten skulle få känna på Kasper både i skog och på vägar och på "terräng-banan".Jobbade Sudden i lite lägre form även idag så att han inte ska få ngr spänningar i ryggen och "tappa" bakbenen "under" sej.Han kändes väldigt avslappnad och spänstig i steget,galoppen var rund och härlig.Var nog ute ca 35-40min men han jobbade ändå på bra med en gång idag.Kasper skötte sej väldigt bra med tjejen som som provred,verkade som om han trivdes väldigt bra med henne,faktum är att han gjorde inte ett enda "bakskyggs-skutt" el. vad jag ska kalla det han brukar göra...Tjejen hade mkt unghästvana och mjuka fina händer,märkte att han kände sej väldigt trygg med henne och även med hennes syster!Så nu håller jag tummarna för att dom köper honom för dom var MKT intresserade sa mamman innan dom åkte iväg.Imorgon tänkte jag rida en stund i paddocken och träna dels på gymnastiserande övningar och även på min sits med "pinne" bakom min rygg för att inte falla framåt som jag har en förmåga att göra....Kramar Jessica

3 kommentarer:

BM sa...

Fin bild! :)

Keep up the good work! :)

Välkommen till Janne. sa...

Hej du, e du på g med dressyren nu??? Dax för Peterträning fredag 15/5, vi börjat 14.00, när kan du börja eftermiddag eller kväll?

Anonym sa...

hoppas det blir köp med kasper då! håller tummarna! själv får jag spekulanter på min underbara Nalle idag o även nästa helg...

mvh Anette
http://naffatso.hemsida.net