torsdag 16 april 2009

Racer-hästen

Har inte blivit så mkt ridning senaste veckan,dels pga svullnaden och dels så har Tilda lyckats att bli sjuk igen.Fick en reservplats för Fredrik igår,men eftersom han har vart svullen så ville jag inte riskera ngt med att hoppa,trots att han har vart ohalt!Apropå svullnaden så har jag nog ev. hittat orsaken,en hovböld som e på väg ut.Vid skoningen så fick jag "karva" ut ett minimalt hål i hoven som luktade pyton,sa redan då att det e ju konstigt att han inte visade ngn hälta,men antagligen så är den på väg ut nu,kunde känna en minimal värmeökning i hoven där hålet finns så jag lade ett starkt jodopax-omslag som kan "dra" ut den över natten och blir det inte bättre så får jag ringa Janne som kan hjälpa mej!Hovbölder gör ju faktiskt också senan svullen så jag sätter min vetskap till att det är så!I vilket fall som helst så tog jag en lugn ridtur med han med lite trav,fast Sudden tyckte nog att turen var mesig,för han ville ju göra antingen ökningar i traven el. så skulle han galoppera.Fanns inte en tillstymelse till ngn hälta el. ens markering........konstigt ändå?!Bäst att ta det försiktigt i alla fall.På vägen så mötte vi en MKT hurtig Anna som var ute och sprang,och längre bort på vägen såg man en trött mamma Magnusson med hund som kom på efterkälken!Tror att ma´ma uppskattade pratstunden för sen sprang hon med lätta steg efter Anna(tror att hunden gjorde att hon kom på efterkälken=D)!Får se hur upplägget inför morgondagen blir med tanke på omslaget!Ha det gott i vårvärmen/Jessica

3 kommentarer:

BM sa...

Hoppas det går över och att det är en hovböld nu då...Han är ju bra igång nu...:)

Mamma Magnusson sa...

Tack Jessica! Visst bromsar det när man har hunden med ut o springer. Va fin han är nu Sudden. Hoppas det inte blir ngt mer me benet.

Jennie sa...

Usch, hovbölder tycker vi inte om! Kan ju yttra sig på de mest märkliga sätt har jag fått erfara =)
Hoppas att det blir bra nu då!
Ha det gott! Kram Jennie