onsdag 14 mars 2012

Äntligen ett riktigt dressyrpass;)

Idag red jag äntligen igenom Sudden med dressyrsadeln på,vilket var längesen jag hade!Fick tyvärr "blixt-ont" i svanskotan efter ca 30 min så då fick jag lägga av med ridningen,men å andra sidan så skulle jag ju inte rida han för länge heller med tanke på asfalts-turen i förrgår.Lite "joxig" va han allt till en början,försökte att slå sej fri ngr ggr och titta på allt annat som hände på parkeringen,ja det var ju en del transporter där för det var träning i ridhuset så visst en massa ponnyer och stojande ungar kan ju lätt distrahera en som vill slippa,haha;)Helt mjuk tyckte jag inte att han blev,antingen pga mej(kan ju inte sitta "till" riktigt ordentligt än)eller så har han lite träningsvärk från i förrgår(?)eller rent av att jag tyckte att det var för "stort" ute jämfört med ridhuset och nu under vintern så sitter man ju på lite mindre volter/fyrkanter!;)I slutet när jag la ner han så var han ju avslappnad så helt illa gick han inte:)Imorrn blir det faktiskt en planerad vilodag för då ska jag ta hand om mammas häst så hon slipper åka till stallet vilket innebär att jag kan ha svårt att rida om Fanny är med,fast om hon behagar sova på fm så kan det ju hända att jag rider en sväng ändå;)På lördag ska jag träna för Pernilla igen var evigheter sen nu!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Va skönt att du äntligen har börjat få ordning på både dej å hästen,ska bli kul att se dej träna på lördag,och tack för att du gjorde iordning för Hälge så jag fick en hästfri dag,kram

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Varsegod;))