måndag 12 mars 2012

Sken på asfalt kanske inte är helt bra?!

Ja som tur var så gjorde han det ju inte med ngn ryttare på utan han har i panik slitit sej imorse från hon som jobbar i stallet,slitit av grimskaftet med kedja under hakan(så det får hon inte använda längre)skenat iväg längs asfaltsvägen i blindo och hade väl inte vart helt lätt att fånga.....allt detta pga utav en lastbilsförare som inte kunde visa hänsyn!!!!Blir så förbannad,dels för att jag är rädd om min häst och stalltjejen kunde faktiskt ha skadat sej allvarligt....nu gick det bra för dom båda men tjejen var skärrad och tog på sej skulden(vilket jag vet att hon har gjort allt i sin makt att förhindra detta)!Så ngn dressyr i i paddocken/ridhuset blev det inte utan det fick bli en skritt-tur ut i naturen på långa tyglar för att "lea" upp stela leder och muskler samt att efteråt massera in back on track-liniment på alla benen från kota till över knä/has!Hoppas bara att det nu inte blir mer av detta så att han blir ståendes igen!!

8 kommentarer:

Irene sa...

Tur att det inte gick riktigt illa!

Unknown sa...

Sån jäkla chafför han svarade ju bara att pengarna tikkar på ;( tur i alla fall att det gick så bra som det gick för både Vickan å Sudden han kanse visar lite i morgon av stelhet så att du får skritta på han i morgon med för säkerhets skull / kram ma

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Irene:Jag är väldigt tacksam att det inte har blivit ngr yttre blessyrer på han,han kunde ju ha halkat omkull på asfalten och skadat sej riktigt allvarligt!

Cissi sa...

Usch då, sån tur att det inte gick värre!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja du mamma:han får ta det lugnt ett par dagar till och får jag tag i chaffören ska jag då tala om både ett och annat för han om vad som kostar pengar!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det säger jag med Cissi!

Anonym sa...

men huuuuu, vilken mardröm :-(( tur det inte blev någon större olycka av det. Vad är back on track linimient ?

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Det är ett grönt liniment som man ska späda med vatten,funkar superbra!!Fast vanligt Radital-liniment funkar säkert lika bra,haha;)Men detta är om inte annat lite drygare!