söndag 11 mars 2012

Kameran glömde jag ju givetvis!!

Jaja,hade väl för lite att tänka på idag när det bara var jag själv som skulle ge mej iväg;))Händer ju i princip aldrig nuförtiden,är det inte båda barnen och hunden som ska med så är det ju oftast Tilda som följer med för att rida.....men inte idag och jag skäms inte ett dugg att säga att jag njöt av varje minut för mej själv!!;)Fick fixat till manen som började att bli lite väl lång och tjock(men han var inte så villigt på ut-tunningen som jag)svansen fick bli ett par cm kortare också,den var ganska sliten nertill.Lite utredningsmedel till det så såg han genast mkt snyggare ut;)Idag skuttade vi över ett litet kryss på 8-volt,först i trav och efter 15 m avbrott till skritt och senare till halt,minskade succesivt avståndet att bryta av på efter hand och det var fokus på att komma ner i avbrottet med bibehållen bakbensaktivitet.....eller hur jag nu ska förklara det?;)Sedan i galopp och även där skulle det flyta på runt på 8-volten i samma lugna tempo hela vägen!Gick riktigt bra och lite lydighet finns allt kvar!:)Skorna verkade göra sin nytta med då han var lite "kvickare" i ffa bakbenen och givetvis så hoppade han ju *strålande*;))Imorrn tror jag att jag ska våga mej på att rida ett ordentligt dressyrpass,känns som om svanskotan kan klara av det och om inte annat så BEHÖVS det verkligen för att komma åt han ordentligt!

Inga kommentarer: