måndag 19 mars 2012

Ett bra och låååångt pass för Pernilla

Red dressyr för Pernilla i lördags,började rida fram 16.45 alltså en halvtimma innan min tid skulle börja....fick då reda på att dom var 5-10 min försenade,ok jaja tänkte jag då kan jag ju skritta fram ordentligt på lång tygel innan jag satte igång!Tiden gick och vips så började mitt pass bra mkt senare än 5-10 min!En rejäl framridning fick vi i alla fall,dock kände jag av svanskotan väldigt så ett lugnt pass skulle det få bli tyckte jag;)När det var min tur att börja så var vi väl förbereda för att sätta igång på allvar,checkade av att bakbenen "hängde" med med en del övergångar.Han svarade bra och vi satte igång med galoppen,han tryckte sej ngt mot hö. skänkeln så jag gick ner i skritt och bad han snällt att trampa på bättre....inget större gensvar så ett litet pet med pisken och vips......jag satt på hans nacke precis bakom öronen!!!Det var inte en reaktion jag hade väntat mej för han var som sagt medgörlig på att arbeta,men inte under dom "arbetsförhållandena" som jag tyckte,haha;)Han skötte sej för övrigt riktigt bra,lätt att forma och hade ett bra humör för arbete och var mkt lätt att reglera!Eftersom han har vart skadad i omgångar i ett par månader så tog vi det ganska lugnt med skolor och tränade mest på att han skulle använda sina bakben på rätt sätt!!18.20 satt jag av då var passet slut så jag red i ca 1,35 tim så att jag hade ont i svanskotan var ju inte så konstigt;)Sudden var nöjd och fick en sockerbit som belöning(hittade den i fickan)men den spottade han ut kvickt!!Det var inte ngt för hans smaklökar;)  

Inga kommentarer: