söndag 25 mars 2012

Vilket vädar:))

Nu har våren kommit för att stanna i alla fall!Såg en massa viysippor när jag körde Tilda till en kompis istan idag och 15 grader varmt;))Men när jag släppte ut kl 8 imorse var det bara 0 gradigt,då var det nära att han fick ha på sej ett termotäcke ute men som tur var så besinnade jag mej!När jag kom vid 15 tiden fick han stå utan täcke en stund ihagen och äta em maten medans jag mockade så han var klar när jag skulle rida!Tog en tur upp i skogen och vi mötte våra "demoner" på hemvägen....Valde medvetet en annan väg när jag började att rida då jag INTE ville bli avslängd eller få en väldigt snabb tur i galopp hemåt på asfalten.När vi sen skulle hemåt var jag lite tveksam till om jag skulle hoppa av och leda han förbi den blåa containern med en massa gula slangar utanför(dom äter ju tydligen hästar...)eller om jag skulle våga sitta kvar?!Fick bli det senare då han faktiskt är miljötränad hela sitt liv och att detta är ngt han kom på för ngr veckor sen...Gjorde som poliserna tränar(såg på ponnyakuten för ngr veckor sen),tittade långt fram och tog 10 djupa andetag när vi gick förbi och minsann gick det smärtfritt denna gången!!!Visst sneglade han lite men inget flyktbete´ende
 och vi kunde fortsätta i sakta mak hemåt!För övrigt så var det mest en klätterväg som vi red,dock mkt försiktigt så att inga skor skulle trampas av;))Imorrn får det bli hoppning tror jag och sen dressyr och på torsdag ska det kondis tränas för sen får han vila fredag och lördag då jag drar till Italien på torsdag kväll och kommer hem på söndag ngn gång under dagenHar jag tur rider ngn han dom 2 dgr som jag inte kan:=

Inga kommentarer: