måndag 5 mars 2012

Nu börjar vi komma igång igen;)

Har kört så hårt som svanskotan/ryggen har tillåtit nu sen i onsdags,kan fortfarande inte sitta ner men det känns "någorlunda" ok i skritten,dom andra gångarterna blir det lättridning och lätt sits och det känns i både lår och vader efter ett avslutat pass;)!I torsdags red vi över upphöjda kavaletti och det var så roligt och annorlunda mot senaste tidens "markridning",märktes att han tyckte det var kul också han försökte t.om att få det till att vara studs en stund;)Trött som attans blev han och han var riktigt nöjd efteråt,kanske att det kommer ngn film på det senare...!Fredagen skulle jag rida ut en sväng.....hujedamej....det var väldigt nära att jag hade fått känna asfaltens hårda yta under min redan onda bak!!För att inte riskera ngt fick jag(motvilligt)hoppa av han och leda förbi han dom ruskigt hemska "häst-ätande" containerna som dessutom var blå(vilket han vid närmare eftertanke inte gillar....alltid blått som han skyggar till för,hhmmm...)Lördagen vila då jag hade kalas här hemma med hemmagjord smörgås-tårta vilket jag inte gjort sen jag gick i skolan(utbildad kock),uppskattad var den så den smakade bra som tur var,haha;)Igår söndag red jag i paddocken och tränade på öppnor och tempo-växlingar blandat med kondisträning,för oss båda dessutom då man blir MKT mer andfådd då man inte sitter ner ngt utan bara står i lätt sits och lättridning!Ett "litet" spel fick han då han tydligen blev "rädd" för ngt;)Men överlag kändes han helt OK,väntar bara på att få kunna sätta mej ner så att jag kan "trycka" till mer med sätet!Idag ett kort pass i ridhuset med lite utav det vi gjorde igår(dock inte kondition då),kändes ganska bra idag med;)Både igår och idag har även Tilda ridit samtidigt med mej och även andra och hon har blivit riktigt duktig på att hålla undan när hon inte riktigt vet var hon ska befinna sej ang. höger regeln,travat för fullt har hon gjort och jag tror nog att inom det närmsta kommer hon att galoppera själv också;)Så stolt över min lilla tjej!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

har du några planer för ridningen nu? tävling ? klasser ?

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Har planer men vi blir ju hela tiden avbrutna med skador just nu känns det som tyvärr...;(Men jag har planerat in att starta i hoppning ev. i slutet av mars-början av april!Dressyr finns det inte så gott om i vårt område som passar oss,jag är lite för bekväm att åka ngt längre,haha;)Men det var i maj tror jag att jag såg som jag kommer att träna till!