onsdag 21 mars 2012

Dressyr igår och hopp idag;)

Red dressyr ute i paddocken igår och han kändes väldigt bra efter lördagens träning för Pernilla!Det ända som inte gjorde passet helt optimalt var underlaget där.....lite som berg och dalbana!Fick mamma till att filma lite och tanken var att jag skulle ladda upp filmerna,men jag hittar inte överförings-sladden!!Idag var tanken att jag skulle hopptränat för Emilie von Essen,men hon var tydligen sjuk så då tog jag saken i egna händer!;)Satte upp 2 studs ett galoppsprång till en oxer som breddades efterhand!Hade även ett enkelt räcke på diagonalen som jag värmde upp på och avslutade på.Ville inte hoppa så högt då han har vart skadad,så jag nöjde mej runt 1 meter och tur var väl det för idag var han på ett riktigt "hoppeliskutt" humör så stundtals fick jag hålla ett rejält tag i manen!Han var så glad över att få hoppa ordentligt och att få ta i igen så nu måste jag börja skärpa mej och hoppa oftare:)Ska ju tävla den 12 maj har jag tänkt och då är det ju bra om han kan fokusera på uppgiften utan att bocka och skutta hela tiden!:)

Inga kommentarer: