onsdag 7 mars 2012

Hoppat tillsammans med Tilda idag;)

Idag gick jag och Tilda ner till ridhuset för att sätta upp ngr hinder/övningar som vi båda kunde hoppa tillsammans,jag har ju stora Sudden och är van och hon har ju lilla Ronja som är b-ponny och Tilda har ju inte hoppat så många ggr själv utan att jag har sprungit bredvid samtidigt och hjälpt till med kontrollen;)Till mej hade jag satt upp 3 studs och till oss gemensamt hade jag satt 2 små hinder med 17 m emellan där jag kunde korta alt. länga galoppen!Sen hade vi ett relaterat avstånd till ett litet kryss från ett av dom här små hindrena!Sudden var pigg och glad och tyckte nog att hindrena var löjligt låga så han var ju tvungen att hoppa och skutta utöver detta ngr ggr!Studs-serien hade han tänkt ta i ett "bräde" den lille token,men han fann sej i att bli övertalad att hoppa som man ska;)Han skötte sej utomordentligt bra idag trots att han inte har hoppat på evigheter!Tilda och Ronja var jätteduktiga dom med,blev t.om galopp ett par ggr både före och efter hindrena;)))Tilda tyckte nog att det var lite obehagligt även denna gången(liksom sist),men hon klarade detta jättebra och lyckades både styra undan från nästa hinder och stoppa helt själv!Samtidigt var hon ju också väldigt glad över att hon hade faktiskt galopperat OCH hoppat på samma gång!Ronja tyckte själv att hon var duktig och fick en massa beröm av mej som satt på Sudden och man såg hur hon sträckte på sej lite extra(när hon hade stannat såklart,haha)!Imorrn får det nog bli ett lugnare pass så att Suddens muskler får återhämta sej ngt efter att ha använts flitigt i 2 dgr,vill ju inte att skadan kommer fram igen!Kanske att det kommer en film på hoppningen då mamma filmade med mobilen;)

Inga kommentarer: