söndag 11 mars 2012

Special-skorna på!;)

Igår skodde jag om Sudden med dom nya specialskorna,vågade inte lägga på ngr sulor denna gången då jag tyckte att hovarna luktade lite "skunk";)När jag började att verka och rensa i sulan(vä.bak) så fick jag se 2 st svarta prickar/fläckar framåt tån till där jag fick gräva ur det svarta,det verkar som om bölden som var har vart större än vad som vi sett och då var den STOR redan då.......inte undra på att han har haft ont stackarn;( Tyvärr hade jag inte kameran med så jag kunde fota det,ska se om det syns lika bra idag och då ska jag iså fall visa er hur det ser ut!Hoven i sej klarar i dagsläget att vara utan sula som tur är och jag har konstaterat att jag kommer inte rida ut i ngn större omfattning utan kommer att hålla mej till dom "säkrare" vägarna som inte innehåller ngr större stenar eller lera som kan riskera att en sko trampas av!Annars kan jag bara säga att jag blev supernöjd över pass-formen på skorna och resultatet blev precis så jag ville ha det!Ngn ridning blev det inte då jag var lite för slö igår med tiden och satt och fikade och hade det allmänt gott i stallet,så får det bli ibland och jag tror inte att Sudden misstycker och gör han det så är det hans problem;))

3 kommentarer:

Irene sa...

Så bra att skorna passade. Hoppas de funkar.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tycker nog att det verkar så,han var lite kvickare i benen idag vid ridningen!Annars så märkte jag väl inte så mkt,men dom e snygga att titta på och ffa så passar dom bra till hovar som är lite "dåliga" vid sömkanterna!

Unknown sa...

Han blev jättefin på fötterna,gott att du kan sko själv och att det blir så bra,kram