lördag 24 mars 2012

Konditionsträning idag....

Idag galopperade vi vid järnvägen och han skötte sej superbra....t.om så bra så galoppen blev som en sövande vagga;))Ja,ni läser rätt!Jag kunde bara ta den i 3 vändor(tur och retur)sen kände jag att han var föööör bekväm så det var dags att sluta innan han blev rädd för ngt för då skulle jag åka käpprätt i backen,haha;))Men att galoppera den i 3 vändor är inte lite det heller för jag räknade ut att om den är ca 700 m enkel väg så blev det sammanlagt 4.2 km som vi galopperade i ett sträck förutom korta pauser i skritt i varje ända!Igår red jag ett underbart pass i ridhuset,åååhh va bra han gick!Fanny skötte sej hon med då hon låg och sov i vagnen hela tiden och vaknade så passande lagom till jag skrittade av han!;)Jag tränade på bakbensaktiviteten i igångsättningar/vid avsaktningar och lite öppnor förvänd galopp samt skänkelvikningar!Han hade lite svårt för att orka igenom hörnpasseringarna i hö. galoppen i vä. varvet men tills slut gick det när jag var mer "på" han!Men det är bara att öva vidare så ska vi nog klara det med!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Roligt när han går så bra å sköter sej,synd att ja inte orkade rida med ut i dag,men det får bli en annan dag,kram

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det e roligt!Det kommer fler ggr som vi kan rida ut hoppas jag:)