tisdag 6 mars 2012

Kondis-träning till hälften rodeo:)!

Idag gick jag ner till järnvägen med en MKT laddad Sudden för att konditionsträna.Han steppade och trippade hela vägen dit och tuggade fradga så det flög om det;)Han visste precis vad som väntade!!!Tog den i 3 vändor tur och retur,en väg är ca 800-900m så den 1:a vändan var han mest rodeohäst men inte okontrollerbar,2:a rundan ngt lugnare med galoppombyten(för att "komma loss")och sista vändan mjuk,lydig och underbar att rida!!Men jag märker att han har tappat "flåset" väldigt under dom här månaderna som han har vart skadad perioder.....svårt att underhålla det under så lång tid!Fick en fråga ang. vad jag har för planer nu under året och målet just nu är att få upp kondisen tillräckligt till och styrkan så att vi kan tävla i hoppning i slutet av mars/början av april!Ngn dressyrtävling har jag inte hittat förrän i maj(tror jag att det var)som vi ska träna till.Målet detta året är att tävla 120 cm hoppning och ngn LA:? i dressyr ev Msvc(enligt tränare ska det inte vara omöjligt)...Annars är det största målet att hålla oss(läs han)friska och hela;)Imorrn ska jag styrketräna han i hoppning har jag tänkt med studs och lite teknik-övningar!

2 kommentarer:

Irene sa...

Du är då inte rädd av dig!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Jo lite "harig" kan jag allt bli ibland;))Känns att jag inte är under 20 längre då man vågade göra allt och rida alla möjliga hästar,idag håller jag mej till dom som verkar lagom lugna!Då vågade jag också sätta upp hinder på 150 cm och hoppa själv alt. ngn med hjälpare från stallet,skulle jag aldrig våga idag utan tränare som "peppar" mej och lotsar oss rätt;)