tisdag 31 mars 2009

Som huggormar idag

Red i paddocken idag och skulle återigen träna på att han går fram bättre i skritten med ett större övertramp en mikroskopiskt...Han förstod inte "alls" vad matte menade idag...kan det va halt hon där uppe menar??...Höll ju på att bli galen och "juckade" ju nästan ur sadeln kändes det som ,men tro inte att han ändra uppfattning,fick peta lite med spöt istället och då vart det trav istället och det e ju iof inte fel men han vet precis vad jag menar men var lite åt det tvära hållet idag.Tränade även på min hållning i traven idag och var fast besluten att inte låta han dra tygeln ur händerna el dra fram mej och då blev han redigt arg på mej märkte jag för han slet som en gnu att lyckas men jag vann den ronden(om man nu kan säga så).Sen gick han så j***a bra så jag trodde inte att det var samma häst jag satt på!!Med jämna mellanrum så ifrågasätter han ledarskapet men så här rejält va längesen....Han var så rund i galoppen och traven var jämn och taktmässig så huggormsminerna försvann på oss båda relativt omgående,eftersom han märkte att beröm var MKT bättre än en irriterad ryttare.Vi har våra duster emellanåt men sen så brukar han va som en hund som gör allt för matte!Imorgon så har vi fått en reservplats för Fredrik Gustavsson så då blir det hoppning igen.Funderar på att strunta i dressyrtävlingen den18/4 för jag tycker inte att alla "knappar" sitter där dom ska,får fundera ngn dag till....Kram så länge

2 kommentarer:

Irene sa...

Ibland behövs lite övertalning...
Lycka till på träningen.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ibland t.om mkt övertalning....