fredag 13 mars 2009

Aj-aj-aj

Idag vaknade jag med en sprängande värk i hö. axeln,antagligen så har det blivit en inflammation efter att jag skodde Kasper igår.Fick ta en liten paus mellan bak och framhovarna för lastbilen med torv kom mitt uppe i allt och Kasper vill gärna ha lugn och ro runt sej vid skoningen,så antagligen så blev jag kall eftersom jag var ju inte så smart att jag tog på mej jackan i pausen....Eller så tyckte HAN där uppe att jag kunde få äta upp va jag sa till mamma i onsdags kväll;"Sen jag opererade axlarna så har jag (nästan)aldrig problem med dom"!Det var väl klokt sagt av mej??!!Var ju INTE så sugen på att rida pga detta,men mamma ville att jag skulle följa med Tequila ut på en ridtur(med Sudden)så att hon skulle hålla sej i skinnet.Fick ha hjälp att sadla och spänna sadelgjorden och som tur är så har vi en trappa att stiga upp på när vi ska upp på hästarna så det löste sej.Sudden kände väl att jag inte var "fit for fight" så han tog ju alla tillfällen han kunde att hoppa till för ngt och även att galoppera lite mer än matte ville....För att slippa trava tog han "dubbel-steg" hela tiden och för att "bara" helt plötsligt galoppera.Visserligen kort fin galopp så va katten gjorde det idag,bara jag slapp att få mer ont i axeln.EftersomTequila var med fick det bli lite längre skrittpass emellanåt så då kunde jag passa på att träna en ärlig framåtbjudning med längd på steget,så Tequila gjorde oss en tjänst genom att vara "moroten" som lockade han framåt.Han jobbade på mkt bra där idag,börjar faktiskt märka tydliga resultat nu!Efter ridturen när han "äntligen" skulle få gå in i sin box så skulle han ju "döda" sitt krafftfoder så ena hoven höll ju på att fastna i krubban(är högt uppe)för att sedan "smälla" till med hoven i torven så det flög ju torv över hela mej som gick förbi bakom han just då....Ja ,just det...han hade tagit sej en "sightseeingtur" igår kväll också runt i stallet och retat dom andra såpass att bräderna hade flugit i 2 boxar,som tur är så är stallägarn´s fru rökare och hörde då att det trampade runt i stallet så han inte han äta sej helt proppmätt på hö,tur att vi har lock på hinkarna så att han inte fick i sej krafftfoder för lat e han så han ids inte att ta bort locken!!Ha de gott så länge/Jessica

1 kommentar:

Irene sa...

Oj, oj. Verkar ha varit liv i luckan (stallet). Hoppas värken blir bättre i din axel.