lördag 21 mars 2009

Vilken häst

Vilken lust man hade i ridningen idag,positiv från start berodde nog mestadels på vädret!Red i paddocken idag,så jag övade MKT på framåtbjudningen i skritten så att han verkligen ska ta för sej i gången.Det gick superbra t.om så bra så att han förekom mej efter både halt och efter traven när JAG "såsade" till och inte kom igång med en gång!!Gjorde som vanligt med massor av övergångar och sen började jag jobba riktigt ordentligt med han.Tränade på en del som ingår i programmet(Lc:1)bl.a trav och direkt till halt,herregud va han har kommit sej där(idag funkade det i alla fall)han gjorde det perfekt!!Idag var känslan lite som:Jan Brink och Briar(nja kanske inte riktigt men,)!Galoppen var kanonfin med runda fina volter,bakdelen hängde med och jobbade som den skulle.Klarade t.om att sitta riktigt bra ner i sadeln också,tänkte som Mimmi sa till mej sist att jag ska tänka att rumpan ska upp på ryggen och bara följa rörelserna så sköter han resten.Idag var det heller inga problem med "dubbeltrampen" så jag måste ha suttit ganska stilla och inte stört honom.Snart får jag väl läsa in programmet så att jag kan träna på det också!Idag Tyckte jag att allt funkade perfekt,utifrån var vi står idag.Sudden verkade helnöjd med sin insats idag.Nästa helg är det hopptävling som gäller,så i veckan är det träning för den som står på schemat.Ha det så länge/Jessica

9 kommentarer:

Irene sa...

Underbart när det går så bra!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja visst är det!!

Magic Moment Chess-Strauss sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
BM sa...

Nu e de bara att tuta och köra. :) Gå in programmet..:)

Unknown sa...

Ja tänk att det kunde bli så bra med den hästen som va så stollig i många år.Det är bra gjort av dej Jessica.Kram o lycka till på tävlingarna.

Crossroad Stables sa...

Gott att läsa, du låter så lycklig !!!
Önskar jag hade mer tid att rida själv =(. Får bli när alla föl har "landat", eller kanske emellan någon gång =). Min paddock är fnv hage pga all lera... Tröstlöst !!!
Önskar dig all lycka !!!

Maria & Hästarna

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Man blir oftast väldigt lycklig av att rida Sudden,vi har våra dåliga stunder också men han är nog en sån häst man bara får en gång i livet!Snart är det vår på riktigt så då får du passa på att rida i paddocken Maria!!Kram Jessica

Anna sa...

Härligt när man har såna träningspass, när saker funkar precis som man vill att de ska. Kommer säkert gå bra för er i Munkedal!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Vi får väl hoppas på att det går bra i Munkedal,får skaffa fram kämparglöden tills dess!