söndag 22 mars 2009

En "mellan-dag"

Har haft en riktigt härlig dag idag,började med att åka till Emaus(En liten lantgård)för Tilda har velat åka dit så länge nu så idag bar det av.Hon var alldeles överlycklig av att få klappa alla kaniner och getter,grisen var ju jag rädd för så vi höll ett lagom avstånd från den.Stod på en skylt att den kunde vara lite "vaktig" så jag ville ta det säkra före det osäkra ...En kanin fattade tycke för Tilda så den börjafe att nafsa i hennes kläder och skulle börja "bädda" in henne i ett hörne(kuslig kanin)ska tillägga att det var en Bourgogne en jättekanin med hänghaka,ganska söt men STOR!!Sen ville Tilda leka bland gungorna och annat,trodde för en stund att hon inte ville rida på deras hästar för det tog lång tid innan hon nämde att hon ville rida också,nåväl fick ju ställa mej i kön för jag minns att jag själv tyckte det var det bästa när jag var liten att få rida där.Sen bar det av till stallet för att grilla korv innan jag skulle rida och Tilda och Lars skulle ta en promenad med Sture(hunden).Red en liten lugn tur med mamma på Tequila,travade en del i lång låg form så att han fick stretsha ut ryggen,ingen galopp idag för han har gått rejäla pass i ngr dgr och imorgon ska jag träna dressyr för Mimmi.Ska bli kul och höra om hon ser en förändring i skritten nu för vi har inte tränat på 6v,pga utbilningar och arbete(tränar bara varannan mån).För vi har verkligen legat i hårdträning det sista inför tävlingsäsongen!Det var allt som har hänt idag.Kram Jessica

5 kommentarer:

Unknown sa...

Ja du det var en trevlig och avkopplande tur,roligt att vi kan rida ihop ibland,Kram

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det e alltid lika kul!

BM sa...

Kuslig kanin :) Roligt för Tilda. Där har du en blivande ryttare...Bara att köpa svindyr tävlingsponny om några år,haha....

Irene sa...

Vi åkte också o red på Emaus med min Sandra när hon var liten. Hon hade ju sin shetlandsponny, men det var spännande att rida på andras ponnyer.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja hon tycker ju att det är jätteroligt att rida andra hästar.Om det blir ngn svindyr tävlingsponny vet jag inte,men annars får hon gå den hårda skolan som mej att träna dom själv,haha.