tisdag 3 mars 2009

Dynamit!!!!!!!!

Någon ridning igår va det ju inte tal om!Ska va glad att jag fick in hästarna oskadda,såg att Sudden halkade runt i hagen givetvis på den lilla "sjön" som finns där men han hade svårt att gå pga styltor och så snöade det hemskt mkt också!Som bekant går ju inte Sudden ut ur stallet igen när han väl har kommit in vid nederbörd...Idag hade mamma vart så snäll och gjort allt i stallet så jag behövde bara rida.Tog samma väg idag som i lördags då det var bäst att rida i bilspåren(styltor)så det blev mkt övergångar till en början,hö.bogen va inte lika jobbig idag som sist så där kändes han helt ok.Kom på att sen jag har börjat rida mer medvetet så har han slutat att lägga huvudet på sned,kul att rida när man märker resultat!Red ju på en väg där jag får vända så den sista raksträckan vågade jag ta en kort samlad galopp,va ju lite rädd för att halka för det finns vissa ispartier här och var.Kändes jättefin speciellt hö.galoppen som även den har vart lite "knölig",rund och gööörgo´och han var så lätt idag.Så skulle vi då vända och....DYNAMIT i rumpan på han,då tyckte Sudden att nu har jag gjort dej till viljes så nu matte bestämmer jag tempot!Försökte få han att trava men nädå här skulle det va galopp,fortsatte att envisas med traven men han kasta ju upp vä.framben i varje rörelse som för att börja galoppera!Sakta av till skritt istället för att börja om och nog fick jag känna på att han kan trampa på bra framåt i skritten så jag utnyttjade tillfället eftersom att vi ska träna på framåtbjudningen där.Efter en stund tyckte jag att nu kan vi nog trava igen,men nä...GALOPP ska det bara vara tyckte han och jag fick faktiskt ge efter för annars vete gudarna vart jag skulle hamnat,bockade och sköt om vartannat med luftsprång han bar sej åt som en ouppfostrad het liten ponny!!Men sen skötte han sej också fint efter det,gjorde kanonfina ökningar i traven och lätt att ta tillbaka igen.Imorgon hoppas jag att det har töat bort såpass att jag kan rida i paddocken för jag behöver träna lite där med om inte så får jag köra till ridhuset på tors el fredag,vilket jag kanske gör ändå..Kram Jessica

2 kommentarer:

BM sa...

Som sagt dom har sina ideer våra pojkar :) Jobbigt när underlaget är så dåligt. Man är ju rädd att ramla omkull. Fortsätt tänka ridning. Kram BM :)

Välkommen till Janne. sa...

Säg t morsan att hon bygger ett ridhus, blir mycket lättare då!!