torsdag 26 mars 2009

Hoppträning

Igår var det hoppträning på schemat.Han var laddad till tusen och stark som attans så han drog mej ur sadeln flera ggr!!Vi skulle träna på att kunna korta och länga galoppen mellan hindrena,gick faktiskt ganska bra-vi skulle hoppa 2 oxrar utefter långsidan från båda hållen bl.a.Ena hållet funkade det riktigt bra(farliga vattenmattan va med)då vi började att hoppa en vanlig pararell oxer 3 galoppsprång oxer med vattenmattan,sen när vi skulle byta håll och hoppa mattan först gjorde han väl allt för att slippa komma fram för han började att "åla" sej fram istället innan så språnget blev lite kort istället för att det bara rullade på i jämn takt!Men han vägrade ju i alla fall inte vilket jag var glad för.Vi fick igång tempot väldigt bra så nu tror jag att vi är väl förberedda inför tävlingen på lördag för han hoppade väldigt bra!!Filmade även denna träning dessvärre tog batteriet slut inför sista rundan som vi hoppade banan,men ni får ge er till tåls för jag måste lära mej att musiksätta filmerna då en "kvittrande" Tilda hörs MKT väl i bakgrunden.....Får väl även jag fråga BM om hur man gör....Ha det gott /Jessica

4 kommentarer:

Irene sa...

Lycka till på tävlingen! Går säkert bra!

BM sa...

Kör över filerna på en cd så fixar jag upp filmerna åt dig om du vill?:...:)eller kör över dom på messen..:) Jag ser till att va online ikväll..

Anna sa...

Vattenmattor ÄR ju faktiskt farliga!:) Lycka till i helgen!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ledsen BM att jag inte va online igår,Tilda höll mej sysselsatt med diverse saker så att sitta vid datorn var inte aktuellt.Jag kör över dom på en cd så får jag lämna dom till dej.När ska du jobba nästa gång?Kan ju lämna dom då.Och tack för lyckönskningarna!!Kram