måndag 9 mars 2009

Solskensritt

Idag tittade äntligen solen fram när jag skulle rida,allt känns mkt lättare då!Har i ngr dagar varit drabbad av "tonårs-trötthet"så det där med att rida var ju inte aktuellt tors,fre el lördag,det ända som stod i mitt huvud var att sova,sova,sova och åter sova!Igår red jag min nya "favorit-tur" att rida till cement-gjuteriet och tillbaka,för det har varit den ända vägen som gått att rida på det sista vid snö/tö väder om man inte vill ha en halv meter styltor då,fast jag gick ut på landsvägen istället för att vända,känns lite vanskligt att rida i snömodden som var igår för jag tror att risken för överansträngning på senorna är stor när han får mer el mindre "paddla" sej framåt!!Med tanke på att han hade vilat 3dgr så var han ju ovanligt lugn,fattade galopp 1g på eget initiativ och gjorde ngt som jag antar skulle likna bockningar,men på det stora hela så skötte han sej bra även vid all miljöträning,förutom att han blev LIVRÄDD då för en stillastående långtradare,den hade ju samma färg som vattenmattan så det var väl därför!Idag gick han klockrent i alla gångarter,var dock VÄLDIGT rädd för fåglarna som fanns lite här och var,men han var så mjuk och fin att rida och lyssnade jättebra på allt.Han kanske kände att matte hade lite vårkänslor så vi var väl samspelta idag på alla plan!!Nu har jag fått "order" från Tilda att vi ska leka med hästarna så nu har jag inte mer tid över till det här....hej hopp/Jessica

2 kommentarer:

Irene sa...

Vi får hoppas att våren kommer nu. Blir lättare när man kan rida utan att de halkar o ramlar..

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Hoppas varje morgon att våren är här....men den låter oss vänta.