torsdag 5 mars 2009

Tävlingsterminen

Kollade tävlingsterminen igår kväll,såg att det var en dressyrtävling i Munkedal(tror jag)den 15/3 med en Lc klass av ngt slag,verkade ju bra tänkte jag tills jag kom på att det är om 1,5 vecka och dessutom var det Bohuscupen så lagmedlemmar hade förtur,och dessutom så jobbar jag!Så då sket den sej,men så hittade jag en den 29/3 i Lysekil Lb:2(har jag för mej) iofs ska vi ju tävla da´n innan i hoppning men jag tror inte att det skulle va ngt problem!För säkerhets skull så kollade jag upp vad som var i programmet....och då insåg jag att det får vänta lite till.Det var ju mellanskritt och ökad skritt som ingick och skritten är ju våran "stötesten" fortfarande så jag står över den tävlingen och tränar vidare!Innan 1.a maj ska vi iallafall ha startat en dressyrklass,det lovar jag!!!Idag har/är det ju full storm ute och j-gt kallt i vinden så jag ville INTE rida idag,följde med mamma och hennes väninna på en fika på stan i stället(Tilda tjata sej till det)och där stormade det ju lika mkt så jag såg nog mest ut som en blå/lila glasspinne som knappt kunde röra sej!Tilda hade fått ett par nya solglasögon som hon "promt" skulle ha på sej så hon såg ju ut som en ljus Stewie Wonder,för hon ville ju ha kvar klisterlappen på ena glaset så hon såg ju inte vart hon gick.....Givetvis var dom lila också så vi matcha varandra väldigt bra!Nu hoppas jag på bättre väder imorgon så att jag kan rida,ridhuset får jag ta en annan dag för det blir lite stressigt efter jobbet att åka dit.Kram Jessica

Inga kommentarer: