lördag 28 mars 2009

Bra start på tävlingssäsongen

Att rida markarbete igår inför tävlingen gick ju inget vidare!Gjorde ett tappert försök i allafall och gav upp efter 20min pga decimeter-styltor...Den lilla stunden kändes han ändå väldigt fin att rida och lyhörd.Så dagens resultat då;när vi kom till tävlingen var Sudden MKT laddad man märkte att han tyckte att detta var toppen att få komma ut igen efter nästan 1/2 års uppehåll!Red fram så som BM lärt mej att jag ska göra,har märkt att resultaten blir VÄLDIGT bra då,hade jag haft henne med mej hade vi nog laddat ännu mer,men jag tyckte att jag fick honom väldigt lydig och uppmärksam ändå.Kanonsprång på framhoppningen.Vi började med en 1m avd. A 2 faser,han va såå väl framme i galoppen och joppade upp sej fint i grunden och gick till omhoppning,satsade givetvis allt jag hade och han var med på noterna ända till planket(utslagshinder)där han försökte att stanna men jag fick klämt över han,rev dock det hindret!Jag var MKT nöjd och han också!Nästa klass 105cm fick jag ett blodsockerfall som heter duga,precis innan min tur blev knäsvag och alldeles matt i kroppen;)Sudden försökte så gott han kunde men om inte matte var helt med så var uppgiften för svår utan pilot.Nåja,så farligt va det ju ändå inte,sprang förbi hinder nr2(bredvid planket)hoppade fint resten av banan tills sista hindret då planket kom som han tittade så mkt på i hoppet så frambenen lyftes inte upp i rätt tid,så det blev 8fel på hinder och 1 tidsfel,men jag är ändå MKT nöjd med han idag!Nästa gång ska jag ÄTA mellan klasserna så att jag är med han hela vägen(glömde det idag,dum som jag var).Imorgon ska jag vara funktionär så då ska Gunilla ta hand om honom,så det blir tyvärr till att skrota i hagen!Hej hopp i galopp/Jessica

4 kommentarer:

BM sa...

De e bra Jessica! Han är inte tävlad sen förra året. Du måste käka mellan klasserna. Han går ju inte själv den här rackarn. Kram & Grattis till årsdebuten. :)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Jag vet att jag måste äta,men jag fick väl hjärnsläpp idag!Men det blir nya tag snart igen!!!

Irene sa...

Grattis! Kanonbra start!

Anna sa...

Återigen, kul att det gick så bra i första. Andra var ju inte så pjåkig den heller, tänk vad fint det gått om matte var med ;)