måndag 23 mars 2009

Dressyrträning för Mimmi

Ja idag var det ju träning för Mimmi,var lite blandade känslor för hur det gick egentligen.Fick ju mkt riktigt träna på skritten som jag anade att vi skulle göra.Idag funkade det inte alls så bra som det gjorde i förrgår,hhmm!Kan inte påstå att han va loj,utan det va nog mer mej det berodde på,har en förmåga att spänna mej när jag tränar för henne men det e ju inte så konstigt för hon ser ALLT.Får inte en chans att "såsa" till en sekund utan att hon är på mej och så ska man rätta till det och så blir det nästan bara värre känns det som ibland.Fast jag behöver ngn som är på mej hela tiden för det behövs(vet BM om inte annat)!Jodå ,Sudden skötte sej fin-fint,men han är VÄLDIGT känslig för hur jag sitter just nu,tål inga onödiga rörelser från mej så jag får banne mej jobba i ridningen!Frågade Mimmi vad det berodde på att han "dubbeltrampar" så vansinngt just nu och det beror på min sits,samt att han är svagare i hö.bakben(som jag trodde)och att vi har kommit in i en annan utvecklingsfas!Efter en stund frågade hon om hon fick lov att prova honom,och innan jag sagt självklart(med ett leende)hade jag suttit av,var helt mör i kroppen då.Roligt att se han riden av ngn annan som kan rida,har aldrig gjort det förut.Han såg riktigt snygg ut om jag får säga det själv och då gick han ändå inte så bra som han kan.Hon tyckte MKT om honom och han e precis så som hon trodde att han skulle vara.Jag hade gjort ett väldigt bra jobb med skritten och att han ska "ta tag" i bettet,och skulle fortsätta precis så som vi har gjort.Väldigt kul att höra och det ändå på en dag som han inte kändes som Briar(haha)!Hör och häpna,har fått det filmat också men det tar ngn dag innan jag kan lägga ut det.Kram Jessica

5 kommentarer:

Irene sa...

Kul att se sin häst från marken ibland!

BM sa...

Du kan oxå rida. :)

Ska bli spännande att se filmen. Skynda dej!! :)

Unknown sa...

Va bra att du e nöjd med träningen,filmen ska bli kul att se Kram

Anna sa...

Alltid kul att se någon annan rida ens häst, och extra kul när man får vara lite stolt :)

Mamma Magnusson sa...

Va roligt att det går så bra me "lille " Sudden. Väntar oxå på filmen