måndag 16 mars 2009

Ofrivillig vila idag

Idag hade jag så ont i axeln så jag valde att vila från ridningen idag.Hade dessutom sån tur att mamma hade gjort iordning allt också,så det ända jag behövde göra var att ta in Sudden själv från hagen.Min mamma är nog världens bästa för hon hjälper mej med så ofantligt mkt så ni kan inte ana,bara för att jag inte ska ge upp ridningen av olika anledningar!Så tack för att du finns mamma,du e BÄST!!!!!!!!!!Igår blev Sudden riden och omskött av "lill-Jessica"(längre än mej,men yngre)hon hade ridit bland villorna och även klättrat och hon tycker att det är så roligt att få rida han för han är så lydig och lätt tycker hon.Själv har hon en nordsvensk travare/bruks valack som är nog den mest positiva häst jag har träffat på ngn gång,en sån häst!Men jag förstår att hon tycker som hon gör om Sudden för hennes häst är ju helt annorlunda byggd jämfört med Sudden och framför allt så har hennes häst framåtbjudningen som Sudden saknar och dessutom är ju hennes råstark!Har idag faktiskt skrivit ut dressyrprogram så jag är ett steg närmre en tävling och dessutom så har jag hittat en tävling som passar oss den18/4 i Munkedal som Skaftö anordnar,så planen ser ut att jag åker på den!Blev idag erbjuden en plats för Fredrik Gustafsson på onsdag som reserv,men jag fick betänketid till imorgon om jag skulle ta den,beror lite på hur axeln känns i imorgon.Men rida i paddocken ska jag göra oavsett hur den känns!!Kram Jessica

4 kommentarer:

Irene sa...

Stackare, att ha så ont. Tur du har en så snäll mamma som hjälper dig!
Skaftös dressyrtävling på Smedberg brukar vara trevlig!

Välkommen till Janne. sa...

Sedär jag, bra val med den dressyrtävlingen. Bor alldeles bredvid så jag kommer och jagar dig på framridningen:))

Unknown sa...

Tack för de lilla gumman tycker ju att du ska kunna rida o tävla Sudden som vi båda har planerat sedan han blev till.Kram på dej o kämpa vidare Mamma

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Va bra Janne!Jag behöver verkligen ngn som får oss att vakna till liv på tävlingarna!!!