fredag 20 mars 2009

Klättring


Idag var det klättring på schemat till Suddens stora förtret!Vi har väldigt bra vägar att träna kondition på med långa fina galopp-sträckor,men bra klätterbackar är det ont om tyvärr.Så jag brukar gå till en grusvägsbacke inne på skjutfältsområdet och klättra upp och ner ca 15 ner lika många uppför.Idag så blev det bara 10 åt vardera hållet för det blåser ju så förbaskat i den backen och idag var det snålblåst som gällde.Brukar passa på att jobba honom på tygeln och träna hälften framdelsvändningar och hälften bakdelsvändningar när vi ska byta riktning.Är också noga med att arbeta lika mkt i båda sidor.Efter klättringen blir han sååå lyhörd och samarbetsvillig så då vill man ju gärna ta ett dressyrpass i paddocken med,men då får jag ha gjort lite mindre klättring för jag märker att han blir ganska mör efter klättringen.Idag gjorde jag bara lite travarbete med halt och igångsättning igen och upprepade detta ngr ggr.Han skötte faktiskt det över förväntan eftersom jag har faktiskt inte tränat på det innan,men ska jag nu ställa upp i dressyr tävling den18/4 så är det hög tid!!Tänkte på inledningen i början av programmet idag,men HJÄLP hur ska jag klara av en sån tävling?!Snacka om att bli nervös i förtid!!Hoppar hellre en 130 bana en det här för där vet jag åtminståne va jag ska göra...Jaja vi får väl se hur det går,har ju ändock tävlat allsvenskan i dressyr en gång i tiden(ponny)så ngt måste jag ju kunna i alla fall.Ha det gott

3 kommentarer:

Irene sa...

Nyttigt att klättra! Men det är jättejobbigt, så jag förstår att han blev lösgjord o fin..

BM sa...

En sak i taget så löser det sig :) Får väl åka dit och skrämma er lite då så ni får lite fart i övergångarna,haha...Kram BM

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det hade ju inte vart fel med ditt stöd där!!